Record of an
Ordinary Life is
a time capsule unfolding threads
of history through the
subjective eye of a witness. The
process follows a chronology
that starts with the artist’s
birth and will end with his
death. Divided in chapters, it
comprises photography, writing,
video and archive documents.
I. 1971-1975
II. 1975-1990
III. 1990-2005
IV. 2005-2019
V.
2019-ongoing
Record of an Ordinary Life
Record of an Ordinary Life was
premiered at Fotofocus
Cincinnati Biennial 2022: World
Record. with the presentation of
Chapter V, sections a-d [October
2019-October 2021].
V.a. 17
October Revolution
V.b. Lebanese
Liquidity Crisis
V.c. Covid.19
Pandemic
V.d. 2020
Beirut Port Explosion
This
diary covers the first two
years since the end of “the
world before”. It mixes
historical events and
catastrophes with moments of
intimacy and hikes in the
mountains.
Note:
- Sections a, b, c and d from
Chapter V can be intertwined and
overlapping. Therefore, prints
are referenced according to the
dominant topic. The default
section is b (Lebanese liquidity
crisis) as it is a continuous
context for the period.
Record
of an Ordinary Life
est une
capsule temporelle qui
déroule le fil de l’histoire
à travers le regard
subjectif d’un témoin. Ce
processus suit une
chronologie qui débute avec
la naissance de l’artiste et
se terminera avec sa mort.
Divisé en chapitres, il
implique la photographie,
l’écriture, la vidéo et
l’archive.
I.
1971-1975
II.
1975-1990
III.
1990-2005
IV.
2005-2019
V.
2019-présent
Record
of an Ordinary Life a été
dévoilé lors de la Fotofocus
Cincinnati Biennial 2022 :
World Record avec la
présentation du Chapitre V,
sections a-d [octobre
2019-octobre 2021].
V.a.
Révolution du 17 octobre
V.b.
Crise de liquidité
libanaise
V.c.
Pandémie de Covid.19
V.d.
Explosion du port de
Beyrouth, 2020
Ce
journal de bord
couvre les deux
premières années
depuis la fin du «
monde d’avant ». Il
relate aussi bien
des événements
historiques et des
catastrophes que des
instants d’intimité
et des randonnées en
montagne.
Note
:
- Les sections a, b, c et d
de ce chapitre peuvent être
superposées et entremêlées.
Par conséquent, les tirages
sont référencés selon le
sujet dominant. La section
par défaut est b (crise de
liquidités) dans la mesure
où il s’agit du contexte
permanent de la période.
©gregory
buchakjian,
all rights
reserved |
exhibition
- All Falls
Down, curated by Saad Ghosn,
Fotofocus
Cincinnati Biennial
2022: World Record.
website: https://www.fotofocus.org
media
- Cincinnati
Enquirer, 27'09'2022
- Fox19Now,
04'10'2022
publication
- World
Record. Fotofocus
Cincinnati Biennial
2022, exhibition
catalogue
related projects
- Agenda 1979
- Office
Dada Video
- Hercules
and Omphale
-
Nighthawks
|
|